Sebastian Vettel took pole position in a tense qualifying session. No less than 3 red flags hoisted during the qualifying session at Suzuka circuit - Japan. Starts from Mark Webber with a slip in the corner Degner Two in free practice session which resulted the Australian driver will not taking part in the qualifying session. The degner one and two corner combination causing more casualties in qualifying session, begin by Sebastian Buemi who slips in Q1 but managed to continue.

In the second session, occurred 2 accidents that resulted in 2 red flag. The first was a Sebastian Buemi teammate, Jamie Alguersuari who hit the wall at the degner two corner. Then followed by Timo Glock crashes into the wall at the last corner before the finish line after the session started again, making a red flag flown back.

Last session is also not free from accidents. Heikki Kovalainen crashed into the wall at the same place with Jamie Alguersuari and red flag was flying.

Indonesian Translation:
Sebastian Vettel merebut pole position pada sesi kualifikasi yang menegangkan. Tidak kurang dari 3 bendera merah dikibarkan selama sesi kualifikasi di sirkuit Suzuka - Jepang. Dimulai dari Mark Webber yang slip di tikungan Degner Two pada sesi free practice 3 yang mengakibatkan pembalap australia tersebut tidak dapat mengikuti sesi kualifikasi. Kombinasi tikungan degner one dan degner two kembali memakan korban pada sesi kualifikasi, di awali oleh Sebastian Buemi yang slip di Q1 namun berhasil melanjutkan.

Pada sesi kedua terjadi 2 kecelakan yang mengakibatkan dikibarkannya 2 bendera merah. yang pertama adalah rekan satu tim Sebastian Buemi, Jamie Alguersuari yang menabrak dinding di tikungan degner two. Kemudian disusul oleh Timo Glock yang menabrak dinding di tikungan terakhir menjelang garis finis setelah sesi dimulai kembali, membuat bendera merah kembali dikibarkan.

Sesi terakhir juga tidak lepas dari kecelakan. Heikki Kovalainen menabrak dinding di tempat yang sama dengan Jamie Alguersuari dan bendera merah pun berkibar.

0 comments