Komodo Island

Thursday, October 01, 2009 | , | 0 comments »


Island which became part of East Nusa Tenggara Province is a native komodo(Varanus komodoensis) habitat . With an area of 1817 km ² Komodo Island a very good ecosystem. Besides komodo, this island is also a habitat for eagles, and various primates, the Komodo dragon is at the top of the food chain.

In an event held by the New Open World Foundation in cooperation with the United Nations Office for Partnerships based in Switzerland, Komodo Island became one of the finalists for the "New 7 Wonder of Nature" on Tuesday July 21, 2009.

Establishment is done by way of voting in http://www.new7wonders.com/

Indonesian Translation:

Pulau yang menjadi bagian dari Provinsi Nusa Tenggara Timur ini merupakan habitat asli hewan komodo(Varanus komodoensis). Dengan luas 1.817 km² Pulau komodo memiliki ekosistem yang sangat baik. Selain komodo, pulau ini juga menjadi habitat bagi elang, dan beragam primata, dengan komodo berada pada puncak rantai makanan.

Dalam acara yang digelar oleh New Open World Foundation yang bekerja sama dengan United Nation Office for Partnerships berpusat di Swiss, Pulau Komodo menjadi salah satu finalis untuk "New 7 Wonder of Nature" pada selasa 21 Juli 2009.

Penetapannya dilakukan dengan cara voting di http://www.new7wonders.com/

0 comments